Menu

10 tips voor het organiseren van een bedrijfsfeest

Top 10 bedrijfsfeest fouten visual 1

Het einde van het jaar is weer in zicht en voor veel bedrijven is dit het moment om na te gaan denken over het eindejaarsfeest. Bij L.A.-DJ’s maken we veel bedrijfsfeesten mee als event manager of leverancier van muzikale acts. We geven jullie graag een paar tips:

Tip 1. Een drankje doet wonderen
Het lijkt een cliché maar de Nederlander heeft nou eenmaal een paar slokken nodig voordat hij of zij in beweging komt. Verwacht dus niet dat als je gasten net binnen komen, direct de sterren van de hemel gaan dansen. Geef het tijd en geef men een lekker drankje om op gang te komen.

Tip 2. Maak het knus
Pas de grootte van je feestzaal aan op het aantal gasten. Een te grote ruimte voor te weinig gasten zorgt voor lege ruimtes. Denk aan een half lege discotheek. Daar begin je ook pas met dansen als het wat voller is. Liever heb je een knusse ruimte vol gezelligheid.

Tip 3. Check je dansvloer
Creëer een plek waar je gasten kunnen dansen! Het liefst ergens voor de DJ. De ruimte dus niet vol zetten met statafels. Zorg ook dat je daadwerkelijk op de vloer kunt dansen. Teveel licht zorgt voor een kille, koude dansvloer waar mensen minder snel op te vinden zullen zijn.

Tip 4. Zorg ook voor een rustige ruimte
Zo voorkom je dat mensen gaan klagen dat de muziek te hard staat. Feest is immers muziek en dat mag best op een respectabel geluidsniveau! Zorg voor een ruimte waar mensen even tot rust kunnen komen, buiten de dansvloer om. Daarnaast is het altijd goed om met de eventplanner/manager af te spreken wat een gewenst volumeniveau is.
Veel locaties hebben inmiddels een decibelmeter. Houd deze ook goed in de gaten. Zo voorkom je problemen met de locatie en zorg je er wel voor dat het volume op een niveau is dat mensen lekker kunnen dansen zonder gehoorschade.

Tip 5. Praat met de DJ
Muziekvoorkeuren kunnen een avond maken of breken. Stem goed af met een DJ wat de gewenste muziekstijlen zijn. Vertrouw daarbij op zijn deskundigheid dat hij de gegeven informatie verwerkt in zijn repertoire. Zijn er nog speeches en/of stukjes die gedaan moeten worden. Informeer de DJ hierover.

 

Top 10 bedrijfsfeest fouten visual 1

Foto's gemaakt door florisheuer.com

 

Tip 6. Een presentatie is zo gegeven
Wil je graag nieuwe ontwikkelingen kenbaar maken aan je collega’s en werknemers? Dan is een beamer, met daarop een presentatie of filmpje, een uitgelezen kans om ieders aandacht erbij te trekken. Let er wel op dat dit van tevoren goed getest is. Laat je de audio lopen via de geluidsinstallatie van de DJ of via de geluidsinstallatie van de locatie?

Tip 7. Afwisseling van de wacht
Staan er meerdere partijen die de muzikale invulling van de avond komen verzorgen? Let er dan op dat zij onderling goed de wie, wat, waar, wanneer en hoe hebben afgestemd. Je wilt namelijk dat de overgang van de artiesten vlekkeloos verloopt zonder dat er ruis ontstaat door onvoldoende technische afstemming tussen de partijen.

Tip 8. Hapjes
Natuurlijk is het leuk om je gasten gedurende de avond te trakteren op lekkere hapjes! Zorg er alleen voor dat de hapjes handzaam zijn. Het is lastig dansen met een stok saté in je mond of een mini kopje soep in de hand. Een stukje sushi daarentegen hap je zo weg. Of kies ervoor om een bepaalde plek in de ruimte aan te wijzen waar je de hapjes plaatst. Zodoende kunnen mensen zelf hun hapjes pakken tijdens het dansen!

Tip 9. Het vervoer terug
Lijkt wellicht voor de hand liggend, maar zorg ervoor dat er een BOB aanwezig is onder de gasten of dat er op tijd taxi’s besteld worden.

Tip 10. Vergeet niet te genieten
De laatste tip en misschien wel de belangrijkste: vergeet niet te genieten! Een avond is voorbij voordat je het door hebt.

Over L.A.-DJ’s

L.A.-DJ’s staat voor Live Artists gecombineerd met DJ’s. Ontstaan vanuit een voorliefde voor muziek en entertainment en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf dat jaarlijks meer dan 600 events van muziek voorziet.

Naast het bieden van muzikale acts en entertainment zijn we ook een volwaardig partner bij het organiseren van een event. Van de catering tot aan een spetterende openingsact, u kunt bij ons terecht. In samenwerking met onze Eventmanager Erik, maken we van uw event een succes.

erik pasfoto

Eventmanager Erik

Offerte aanvragen

Op zoek naar muzikale invulling voor uw event? Vraag hier een offerte aan.

offerte aanvragen

Wij werken onder andere voor

logo-1

logo-2

logo-3

logo-4

logo-5

Offerte aanvragen

1 Gegevens
2 Boeking
3 Voorkeuren
  • Vul hier uw eigen gegevens in. Wij zullen uw offerte via de mail versturen en telefonisch contact opnemen als er vragen zijn over uw aanvraag.

  • Tijdens de volgende stap vragen we u meer informatie te geven over uw boeking.